ericabroer.reismee.nl

Gearriveerd in Port Elizabeth!

24 uur onderweg geweest maar ik ben op mijn bestemming aangekomen. Het was soms wel even zoeken. Eerst op Heathrow Londen. Wat een megagroot vliegveld. Gelukkig had ik genoeg overstaptijd; dat heb je echt wel nodig. Met ook weer een megroot vliegtuig (airbus 380) vannacht doorgevlogen naar Johannesburg. Ruim 800 passagiers, 2 verdiepingen. Als zoekende toerist ben je wel lokaas. Heel wat Afrikanen willen hun hulp aanbieden op het vliegveld. Ze zijn allemaal erg beleefd, willen je bagage dragen, je ticket zien enz. en natuurlijk geld ontvangen. Maar daar zit je niet op te wachten. Je moet je bagage in de gaten houden. Via de exit weer naar de departurehal. Je moet het allemaal maar weten. Dan weer een te zware koffer waar ik in Amsterdam al voor had betaald. Een grondstewardess die er met mijn paspoort en ticket vandoor ging. Ze had iets gezegd over het gewicht van mijn koffier en weg was ze. Inmiddels een megarij achter mij en de tijd tikte door. Heerlijk is het dan om je niet druk te maken. Komt vast wel goed. Uiteindelijk kwam ze terug en vertelde mij dat ze van 1 koffer 2 koffers had gemaakt?! Kortom ik hoefde niets bij te betalen. In je eentje kun je daar dan niet over zitten grappen. Dat is wel jammer als je alleen reist. Ik heb genoeg leuke gekke dingen gezien maar ik kon er even niets mee.

In Port Elizabeth werd ik opgewacht door Roos, de contactpersoon en woonachtig in het vrijwilligershuis. Van het vliegveld naar het huis was maar 10 minuten rijden. Ze heeft mij de boulevard laten zien met de uitgaanscentra. Sommige hotels zijn net zoals die in Las Vegas. Port Elizabeth is een favoriete vakantieplaats. Strand is 10 minuten lopen; heerlijk!

In het vrijwilligershuis heb ik een eigen grote slaapkamer en badkamer. Maar......voor de rest ben ik in een studentenwereld terecht gekomen! Ik vind het helemaal niet erg:-) Momenteel zitten er 8 vrijwilligers; Duitsers, Zwitserse, Nederlandse. 3 gaan er komende week weer weg. Ik ben veruit wel de.....(oudste). We zitten nu wel gezellig in de keuken. Ik achter mijn pc en wat anderen "gezellig" met hun mobiele telefoon aan het whatsappen enz. Overal hetzelfde. Ondertussen praten we ook nog met elkaar in het Engels. Leuk om alle verhalen te horen. De meesten doen vrijwilligerswerk op scholen. Wel heel triest als je hoort dat de kinderen toch heel slecht kunnen lezen en schrijven in het Engels. En dat dat ook niet echt zal gaan verbeteren. Dat er geen tijd en aandacht is voor de kinderen. Kinderen met lichamelijke en geestelijke beperkingen ook in de klassen zitten en daardoor de wat slimmere kinderen weer beperken in hun ontwikkeling. De vrijwilligers gaven wel aan dat het uitzichtloos is.

Vandaag en morgen maar eens settelen. We hebben boodschappen gedaan. Alles is weer anders. Vanaf maandag ligt er een inwerkprogramma op mij te wachten. Ik ben zo benieuwd.

Reacties

Reacties

yvonne

fijn dat de reis goed is gegaan. ik ben ook benieuwd hoe je alles gaat ervaren en wacht met smart op vervolg verslagen . Rust lekker uit vanavond. liefs Yvonne

Erica

Welkom in Zuid Afrika. Spannend!

Trudy

Ik zie het helemaal voor me. Jij, sjouwend met die koffer, rondzoekend en kijkend naar de mensen. Je lachen inhouden. Soms een beetje wanhopig. Maar je bent er gekomen. Je kunt het !
Ik lees het vervolg wel weer. Liefs, Trudy

marja

Heb bewondering voor je. Helemaal in je eentje daarheen. Fijn dat je reis goed ging. Ben benieuwd hoe je het verder gaat hebben. Groetjes van Marja en veel succes

peter en baukje

in gedachten met je meegereisd,je bent er toch maar!.Nog ergens een
beetje kunnen slapen met een veilig gevoel?De kop is er af.Veel sterkte,wijsheid en hoop ook plezier daar.Denken aan je en kijken uit naar vervolg.
gr.Peter en Baukje

Janny

Welkom in South Africa, vanaf dinsdag ben ik ook weer in PE en zullen we elkaar regelmatig tegenkomen. tenslotte zijn we buren:-). Gewoon lekker bijkomen en tot dinsdag.

Inge

Nounou, 'studentenhuis', uitgaansgelegenheden, strand.. Lijkt mijn vakantie wel mam ;). Fijn dat je goed bent aangekomen. Ik ben erg benieuwd naar de rest. xxxx

Jolanda

Gelukkig ben je goed aangekomen. Ik heb steeds aan je gedacht van hoe zal de reis gaan. Rust eerst maar lekker uit. Veel succes met alles.

peter en baukje

Welkom in Afrika met Erica op reis. We gaan je zeker volgen in dit spannend avontuur.
Baukje heeft je al een mail gestuurd zo ook mijn mail naar jou toe. Zet hem op ga er wat van maken je kan het je bent sterk. Liefs Peter.

kora

hé Erica, wat goed ,je bent er!! ik heb veel aan je gedacht hoor, mijn bewondering is groot! Veel plezier en succes morgen, wat een indrukken allemaal!

Peter en baukje

Succes morgen Erica. Wij zijn benieuwd hoe het is daar op de werkvloer?. Nog een fijne dag gewenst. Doei.

Wilma

Fijn dat je er bent en dat alles goed is gegaan! Zeker spannend zo alleen reizen.
Groetjes

Nel Boer

Wat leuk om van je te horen dat de reis goed is verlopen! probeer van alles te genieten maar zorg ook goed voor jezelf!

Kees

Fijn dat je een goeie reis hebt gehad. Vandaag ga je beginnen met ontdekken en dus veel indrukken opdoen. Veel plezier!

Corrie

Wat heb je weer een mooi verhaal geschreven!
Fijn dat je goed bent aangekomen!
Geniet van alle ervaringen die je nog gaat opdoen!
Groetjes, Corrie

Magda

,kleindochter op bezoek heeft uitgelegd hoe te handelen.
dus kan ook ik reageren,
kijk uit naar je verhalen.
hier alles ok'e

Groetjes Magda.

Jacqueline Braat

Wat spannend die reis zeg!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!